Op ontdekking in veelzijdig Georgië

Ik volg al jaren de Nederlandse versie van “De Mol”, maar ik had nooit gedacht dat de reeks me zou inspireren tot de fantastische reis die ik in de zomer van 2019 mocht maken.

In 2018 was Georgië het decor voor de opnames van “Wie is de Mol?” en na het zien van de prachtige beelden kreeg ik het geweldige idee om het land zelf te gaan ontdekken. Nadat een Kriskras groepsreis met bestemming Georgië al snel volgeboekt bleek, kon ik een reismaatje van vorige zomer overtuigen om de reis dan maar op eigen houtje te organiseren. Ik moet toegeven dat ik het plannen en uitstippelen van een nieuwe reis ook wel gemist had het voorbije jaar.

Het grootste struikelblok in de voorbereiding was waarschijnlijk tijdsgebrek. Of een aanbod dat te groot is voor de tijd die we er konden spenderen, naar gelang de interpretatie. Na een aantal zoektochten online en in reisgidsen bleek dat er zo veel te beleven viel dat we echt keuzes moesten maken en een aantal locaties moesten schrappen uit onze wishlist.

Een eerste zoektocht op het internet leverde op dat Georgië een geliefde bestemming is voor wandelaars om er in het Swaneti gebergte de vierdaagse trekking van Mestia naar Usghuli af te werken. De focus van het eerste deel van de reis lag dan ook deze trekking, in het tweede deel zouden we zo veel mogelijk van het land proberen ontdekken via begeleide daguitstappen.

Deel 1: Tbilisi (coming soon)
Deel 2: Trektocht Mestia-Ushguli
Deel 3: Daguitstappen vanuit Kutaisi (coming soon)
Deel 4: Daguitstappen vanuit Tbilisi (coming soon)

Plaats een reactie